onsdag 25. april 2012

Presentasjon av Jessica og Sussi



Hei!

Jeg heter Jessica Karlgren og har en Cavalier King Charles Spaniel som heter Sussi, Newhill's Sussi på stamtavlen. Sussi er en herlig, kreativ, pratsam og glad lita frøken på 4 år som elsker å jobbe. Hun er en frisk pust i hverdagen og byr på en hel del utfordringer til tider. Sussi er en frøken som er med på det meste og elsker alt som har med trening å gjøre, uansett om det er lydighet, agility eller Kreativ lydighet, må jo si at nærmest hjertet ligger freestyle og HTM. Hun er ikke den mest lekfulle cavalieren, men hun er jo konstant sulten, så trenger vi ikke noen lekebelønning da det rekker med light foder :D.

Jeg er 37 år og er alenemor til to herlige ungdommer (18 og 15 år), 4 hunder og en hest. Jeg jobber deltid for Villhunden hundeskole avd/Halden, der holder jeg kurser i Valp/hverdags lydighet, freestyle, HTM og søker ellers en ny jobb som jeg kan kombinere med jobben som instruktør. Jeg er en av de i det første kullet av autoriserte dommere innen freestyle og HTM i 2010. Vi har konkurrert en del siden Ås i 2010 og etter det har både jeg og Sussi utvikklet oss på flere områder :).

Jeg har alltid hatt hund, så lenge jeg kan minnes og jeg har alltid elsket å trene hund, men jeg har aldri vært aktiv innen hverken konkurranse eller utstilling. Jeg har hatt ulike raser som Schæfer, Collie og blandningsrase, i dag har jeg to Cavalierer (4-11 år), en Border Collie (17 mån) og en sjarmerende Pumi (16 mån). Med andre ord, så er jeg en jente som ikke sliter med fritidsproblemer.

Vi har holdt på med freestyle siden begynnelsen av 2009, så vi har akkurat rundet 3 år nå. Både jeg og Sussi debuterte på den første offisielle freestyle konkurransen som ble holdt i Norge og vant. Dette er nok det morsomte og mest stolte øyeblikk jeg har hatt som hundeier. Da ting gikk så bra som det gjorde, gav dette mersmak, så vi har nå konkurrert aktivt i 2 år. I dag er Sussi den eneste i Norge som er i freestyle klasse 3. Vi var en av de som var så utrolig heldige til å få representere Norge i Nordisk mesterskap i 2011. Der stilte vi i både HTM og i freestyle med plasseringene 10 pl. i HTM og 13 pl. i freestyle og nå er vi et av tre ekvipasjer som får æren å representere Norge i VM. Det er min og Sussis første utenlands tur sammen og jeg gleder OG gruer meg samtidig, men det er en opplevelse jeg ikke ville vært uten :).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar