torsdag 26. april 2012

Presentasjon av Inger Marie og Holly


Jeg heter Inger Marie Holt, og er så heldig å bli eid av Holly - eller rettere sagt dalmatineren INT NORD Uch Bundsg-08 SV-08 Solbo’s Holly.

Selv begynte jeg mitt liv med hund.
Vi har i alle år hatt hund i familien, og da jeg var 12 år fikk jeg min “egen” hund. En dachs ved navn Titti som var med overalt. I ryggsekk på mopeden eller i baksetet på bilen med bassen (stakkars hund…). Da jeg ble noen år eldre, begynte jeg og min samboer å diskutere en hund til. Valget falt litt tilfeldig på dalmatiner, og vi fikk hannhunden Willy på omplassering. Vi har óg hatt to hannhunder til (Elmer og Echo) før Holly flyttet inn. Nå har vi “bare” Holly. Jeg savner å ha flere hunder, men pga at barna enda er så små, så har ikke tiden helt strukket til til flere hunder - enda. For øyeblikket har Holly valper på 3 uker, så det setter en liten demper på lengre utflukter, men hun er mer enn treningsvillig hjemme i nærheten av valpene.

Holly flyttet inn hos oss når hun var 3 år. Allerede da en godt erfaren utstillingshund. Hun kunne rett og slett ikke så mye mer enn å stå foran føreren sin. Jeg har ikke stilt henne ut mye, men har fått hjelp av en god venninne i dalmatinermiljøet som har vist henne frem og fått siste CACIB for å bli INT ch. Fra utstillingsringen er Holly pensjonert, men hun er så visst ikke pensjonert fra konkurranseringen! Hittil har vi startet to ganger i FS1 og fått opprykk til klasse 2 allerede - noe som er utrolig gøy! Håper vi får til å starte HTM også i løpet av 2012 sesongen.

Jeg har et mål om å nå langt med Holly. Hun er veldig ivrig under trening og veldig lærevillig. Det hun dog ikke er så interessert i er pirking og “finesmecking” på øvelser.  Men man kan da ikke få alt!? Hun er førerorientert og er flink til å holde seg i nærheten av meg og opprettholde fokus. Når hun er på så er hun på. Vi deltok på kurs med Karen Sykes og Kath Hardman nå 30.3/1.4 og ble vel bare mer motivert (selv om Holly var høydrektig og en uke fra termin under kurset, stoppet ikke det oss! ;) ) Ser foreløpig ingen begrensninger på hva hun kan lære seg, - det er vel heller meg som fører det står på.

Det skal bli utrolig gøy å være en del av Team Norway og jeg gleder meg til å treffe hele gjengen!

Inger Marie og Holly


1 kommentar:

  1. Unni Hennum Bergill26. april 2012 kl. 21:14

    Så moro!! Herlig når det er så mye vilje og interesse hos hunden:-) Lykke til!!!

    SvarSlett