torsdag 3. mai 2012

Presentasjon av Marianne og Vikki


Jeg heter Marianne Aas og har vært så heldig å få være med på landslaget i kreativ lydighet med min aussie (Australian shepherd) Vikki. Jeg har alltid vært glad i hund og begynte tidlig å passe hunder i nabolaget. Hunter, en elghund, er min første hund, og skulle egentlig bare være hos oss en periode til vi «kom over tapet av pus». Det skjedde nok ikke, for 15 år gamle Hunter bor hos meg enda.. Som hund nummer to fikk jeg golden retrieveren Sessa, som ofte var på agilitykonkurranser og kunne utallige triks. Jeg er sikker på at hun var verdens beste hund, og det var veldig trist da jeg mistet henne for et halvt år siden. 

Vikki er blitt fire år allerede, og på fint heter hun Memory of Sara av Sea Perto. Vi var så heldige å få være med på Nordisk mesterskap i freestyle i 2011 og fikk en 5. plass. Vi fikk også lov til å representere Norge i freestyle på Crufts (England), og fikk da en 7. plass. Ved siden av freestyle så trener Vikki også agility, lydighet og litt spor, samtidig som hun er en god trekkhund på ski og kløvhund på sommerfjellet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar